پــرانه

ما - تنها - به خودت محتاجیم و لا غیر :) *

سه شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۵۴ ب.ظ
این از سر غرور است، عزت نفس است، حساس بودن یا غیره، نمی دانم! هر چه که هست، یاری طلبیدن و در مواقعی حتی سوال کردن از دیگران برایم دشوار است و چه بسا گران هم تمام می شود! ابراز نیاز و رو زدن به دیگری همان و احساس ضعف و حقارت همان! ولو اینکه آن فرد شخص ِ بسیار عزیز و نزدیکی باشد و آن چیز، امری جزئی. 

حالا هی بگویند فلانی اینجوری نباش! خوب نیست! دم ِ شما گرم که می توانید عادات بدتان را تغییر دهید. برای بنده هم دعا کنید که اول، به بد بودن کارم پی ببرم و بعد همت ِ ترک آن را داشته باشم و در این راه ثابت قدم بمانم! که پی بردن به خصلت های بد شخصی توفیق ست بس بزرگ. البته هر چه را هم که ما نداریم و در دیگری هست فی ذاته بد نیست و بد بر بودنش دلالت نمی کند.


* عنوان عوض شد. بعد از کامنت رفیق. حالا عنوان بوی توحید می دهد ... . :)



  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • سه شنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۵۴ ب.ظ
  • پر

نظرات  (۲)

واقعیت اول اینه که ما، بنده‌های خدا رو موثر می‌دونیم. برای همینه که یاری خواستن ازشون ممکنه اذیت کننده باشه و جواب دادن یا ندادنشون توی احساسات ما تاثیر گذاره.
واقعیت دوم اینه که ما گاهی مثل حضرت موسی، می‌شینیم به عبارتی توکل می‌کنیم که کارمون جلو بره، چون دلمون نمی‌خواد طبیب رو بین خودمون و خدا واسطه قرار بدیم. در حالی که درستش اینه که به وسایلی که سر راهمون هست مراجعه کنیم، اما اون وسیله رو هیچی حساب نکنیم. چون که لا موثر فی الوجود الا هو.
:)
پاسخ:
خیلی ممنون از لطفت که برام نوشتی. خیلی خوب بود حرفات
ولی فکر کنم قبلا روایتی خوندم (احتمالن از امیرالمونین (ع) ) که زیاد از مردم درخواست نکنید. فقط مضمونش اون هم تا حدودی یادمه. من البته برداشتم این بود که آدم رو به خودکفایی، عزت، همت و نون بازو خوردن میخواستند تشویق کنند. 

اما اینکه لاموثر الوجود الا هو و بقیه وسیله ن خیلی نکته و تلنگر خوبی بود. ممنونم باز!
در واقع ما جز خودش به هیچ کس محتاج نیستیم، اگرم فکر می‌کنیم هستیم توهم زدیم :))) چون تاثیر داشتن یا نداشتن وسیله و هر چی که فکرش رو بکنیم به خواست و اراده‌ی اونه.
ممنون که این پست خوب رو گذاشتی تا منم حواسم رو جمع کنم به بهانه‌ی نوشتن این حرفا.
پاسخ:
راست میگی. ما در واقع به هیچ کی محتاج نیستیم الا خودش ... . 
خدا خیرت بده و به زندگی و کلام و قلم و وقت و تلاشت برکت :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی